FANDOM

Stub-icon.png Ta strona jest obecnie edytowana przez użytkownika Mati-to-Vip. Jeżeli widzisz ten komunikat, nie edytuj tej strony, by nie wywoływać konfliktu edycji.
Dekapon
Dekapon.
Klasa podstawowa Tatepon
Klasy w Patapon 3 Tondenga, Myamsar
Ekwipunek Maczugi, Naramienniki
Wytrzymałość Wysoka
Siła ataku Wysoka
Szybkość Niska
Występowanie Patapon, Patapon 2, Patapon 3

Dekapon to klasa, pochodząca od Tatepona. Występuje w Patapon i Patapon 2, pochodząca od Tatepona oraz typ klasy w Patapon 3.

Dekapon

Obrazek przedstawiający Dekapona z części pierwszej

Opis Edytuj

Zrodzone z nagłej mutacji, gigantyczne Dekapony mogą siać spustoszenie na linii frontu przeciwnika

Ich atak NOSHINOSHIZUGAN z rytmu PON CHACKA wstrząśnie ziemią, by wprawić wrogów w przewrócenie

Są ekstremalnie ciężkie, więc nie mogą łatwo być odrzucine, a to łączy się z ich niezwykle silnymi atakiem i obroną. Są najlepszymi atakującymi na froncie z Patapońskiej armii.
  — Wskazówka o Dekaponach 

Dekapon jest potężną i niezwykle groźną jednostką. Ma słabszą obronę od Tateponów, ale ma bardzo dużo punktów życia i siły. Tak naprawdę jego jedynym mankamentem jest mała szybkość oraz duży rozmiar (łatwo go trafić). Jego bronią jest maczuga. Od drugiej części gry posiada naramienniki, zaś od części trzeciej - tarcze i hełmy.

WyglądEdytuj

Dekapon przypomina wielkiego patapona, który zamiast ust ma szpary. Dekapon z pierwszej części gry ma hełm z trzema wielkimi kolcami, z czego środkowy jest najwyższy. W części drugiej ma hełm z dwoma zagiętymi kolcami po bokach. Przypomina nieco patapońskiego kolosa. W części trzeciej nie posiada tego typu hełmu.

Odblokowywanie Edytuj

Legendarna Dekapońska Pamięć. Ten Herkulesowy wojownik zmiażdżył całą górę jednym uderzeniem.
  — Treść pamięci Dekapona 

Patapon Edytuj

W pierwszej części pamięć tej klasy chroni Gaeen. Musimy ją odzyskać od niego w misji Lord of the Mountains.

Do tworzenia tych jednostek potrzebne są Ka-ching i następujące materiały:

  • Stopy metali
  • Mięso

Patapon 2 Edytuj

W tej części Pamięć Dekapona jest ukryta w Pamięci Tatepona. Odnajdujemy ją ulepszając Tatepona do Rarepona Wanda.

Do tworzenia i ulepszania Rareponów Dekaponów w tej części potrzebne są Ka-ching i następujące materiały:

  • Skóry
  • Mięso
  • Kości (od 2 poziomu)
  • Kły (od 5 poziomu)

Patapon 3 Edytuj

W tej części klasyczne Dekapony są tylko wspominane. Zamiast Dekaponów pojawia się Tondenga, zdobywana po ulepszeniu Taterazaya (Tatepona) do 3 poziomu.

EkwipunekEdytuj

Powiązane klasy Edytuj

Tondenga bg

Tondenga - Dekapon w Patapon 3

Myamsar bg

Myamsar - Postać bazująca na Dekaponie w Patapon 3

  • Tondenga - Odpowiednik Dekapona z Patapon 3. W przeciwieństwie do Dekapona z Patapon 2 posiada on tarczę.
  • Myamsar - ...

Wśród wrogich plemion zdarzają się jednostki klasy Dekapon. Są one jednak nazywane inaczej (zwykle od "Deka" oraz końcówki nazwy ich rasy):

W Brygadzie Kościulca nie występują żadne Dekapony.

Tryb bohatera: MłotEdytuj

Dekapon emblem

Symbol Trybu Bohatera Dekapona

W trybie bohatera Dekapon (oraz Tondenga w Patapon 3) kręci swoim młotem dokoła siebie i naciera na wrogą armię, powodując duże odrzucenie oraz zachwianie. Jest to jedna z najbardziej destrukcyjnych mocy w trybie bohatera. Dzięki temu Dekapon oraz Tondenga (Dekapon w Patapon 3) są jednymi z najbardziej niebezpiecznych klas Herosów.

CiekawostkiEdytuj

  • Ton Kampon jest Dekaponem. Posiada on długi młot, a na głowie zamiast hełmu ma chustę.
  • Dekapon z pierwszej części gry jest wzorowany na wikingu.
  • Tondenga i Heros Dekapon są najłatwiejszymi do opanowania bohaterami w całej serii gier.
Jednostki Pataponów
Drzewko Tarczowników TateponDekaponRobopon
Drzewko Włóczników YariponKibaponToripon
Drzewko Łuczników YumiponMegaponMahopon
Pozostałe HataponHerosUberheros