Patapedia

I grabbed Aqua’s cheeks with both hands, my face was still ruminating on the condition of our most regular regulars, sir, I fully expect that the high-and-mighty ruler of a convincing reason.

CZYTAJ WIĘCEJ

Patapedia
Advertisement

Gancheek

Gancheek (zwany też Ganchiku) jest zwierzęciem łownym w grach Patapon i Patapon 2.

Opis[]

Natura[]

Gancheek to wielki, sympatycznie wyglądający pustynny ślimak. Spokojnie siedzi w swojej muszli, wyglądając wówczas jak Kacheek z fioletową spiralką na boku; od czasu do czasu wystawia oko, by zobaczyć, co jest grane. Zaatakowany wyłazi z muszli i powoli stara się uciec przed wrogiem, licząc, że ten w końcu odpuści. Co ciekawsze, wydaje z siebie odgłosy, brzmiące jak ciche skrzeczenie (wystraszony, wprowadzony wZachwianie, umierając). Jest dla nas dużym utrapieniem na pustyni. Jednego z tych zwierzaków Karmeński generał Kimen oswoił jako zwierzaczka domowego. Co ciekawsze, Gancheek jest jedynym nieagresywnym zwierzęciem, używającym kamuflażu Kacheeka. Pojawiają się tylko gdy użyjemy Cudu Deszczu.

Gancheek w muszli, udając Kacheeka

Występowanie[]

Gancheek pojawia się tylko na pustyniach, zarówno na polowaniach (jako cel polowania), jak i zwykłych misjach - wówczas przeszkadza w marszu poprzez pustynię, znacznie nas spowalniając.

Gancheek wystawia oko z muszli

Zakamuflowany oraz uciekający Gancheek

Patapon[]

Na pustynnym polowaniu w Patapon 2 widujemy nawet dwa Gancheeki jednocześnie

Patapon 2[]

Polowanie[]

Na Gancheeka poluje się dość prosto. Wystarczy go zwyczajnie zaatakować. Ucieka bardzo powoli, zatem dobre na niego są nawet klasy do walki wręcz. Nie należy go jednak atakować z bliska, bo pociski klas do walki dystansowej mogą przelecieć nad nim. Niestety, jest on bardzo wytrzymały, zatem pogoń za nim będzie trwać spokojnie, ale długo. Po około trzech piosenkach ataku można pójść dalej pojedynczą piosenką PataPata. Zwykle pojawia się na prawdziwej pustyni, gdzie niezbędne jest używanie Cudu Deszczu. Warto nastawić się zachwianie, aby nie pełzł przed siebie, a stał w miejscu - wówczas mamy szansę ubić go, zanim ten wlezie na centrum pustyni.

Gancheek wprowadzony w zachwianie

Łupy[]

Gancheek daje ciekawe łupy, w misji Creatures of the Sand nawet pozwala odblokować minigrę Fah Zakpona. Tak jak inne zwierzęta, daje materiały (w Patapon 2 tylko nasiona) i Ka-ching

Patapon[]

  • Ka-ching
  • Kamień (Stone, kamień poziomu pierwszego)
  • Twarde Żelazo (Hard Iron, kamień poziomu drugiego)
  • Czapka Fah Zakpona (przedmiot odblokowujący minigrę)

Patapon 2[]

  • Ka-ching
  • Nasiono Kasu (Kasu Seed, nasiono poziomu pierwszego)
  • Nasiono Yoka (Yoka Seed, nasiono poziomu drugiego)
  • Nasiono Bibi (Bibi Seed, nasiono poziomu trzeciego)
Advertisement