FANDOM

Kibapon
Kibapon-0
Klasa podstawowa Yaripon
Klasy w Patapon 3 Kibadda, Pyokorider, Żarcioczułek
Ekwipunek Konie, Lance
Wytrzymałość Średnia
Siła ataku Średnia/Wysoka
Szybkość Wysoka
Występowanie Patapon, Patapon 2, Patapon 3

Kibapon to klasa, jeżdżąca na koniu. Pochodzi od Yaripona. Występuje w grach Patapon i Patapon 2 oraz jako typ klasy w Patapon 3.

OpisEdytuj

Kibapony są wspaniałymi bitewnymi jeźdźcami, aktorami, którzy wycofują się od razu po ataku.

Ich obrona staje się lepsza w czasie trwania Szału i mogą wtedy nieprzerwanie atakować wroga.

Są bardzo słabe bez Szału, ale nie jest łatwo uzależnić się od nich. Są najlepsi do zadawania obrażeń w Patapońskiej armii.
  — Wskazówka o Kibaponach 

Kibapony

Przykładowy oddział Kibaponów

Kibapon jest typem żołnierza, będącego jednostką ofensywną - jest to Patapoński wojownik na koniu. Mają dość sporo Punktów Życia i silny atak, więc są bardzo skuteczne jako jednostka bojowa. Mają dużą premię do zachwiania i odrzucenia przeciwnika, co pomaga podczas walki z Tateponami i Dekaponami. Z czasem Kibapony staną się silniejsze dzięki czemu nawet w późniejszych fazach gry będzie nimi wygodnie grać.

Kibapony nie są skuteczne w polowaniach bo muszą zbliżyć się do zwierzęcia, a poza tym zapach konia płoszy zwierzęta.

Odblokowywanie Edytuj

Legendarna Kibapońska Pamięć. Ów potężny wojownik przedzielił morze w oszalałej szarży.
  — Treść Pamięci Kibapona 

Patapon Edytuj

Kibapon memory

Obrazek z koniem w Kibapońskiej Pamięci

W pierwszej części pamięć tej klasy chroni Zaknel. Musimy ją odzyskać od niego w misji Desert Behemoth.

Do tworzenia tych jednostek potrzebne są Ka-ching i 2 rudy.

Patapon 2 Edytuj

Heros Kibapon

Kibapon w Trybie Herosa

W tej części Pamięć Kibapona jest ukryta w Pamięci Yaripona. Odnajdujemy ją ulepszając Yaripona do Rarepona Pyopyo. Do tworzenia i ulepszania Rareponów Kibaponów w tej części potrzebne są Ka-ching i następujące materiały:

  • Kości
  • Drewno
  • Skóry (od 2 poziomu)
  • Rudy (od 5 poziomu)
Kibapony z wozem

Kibapony wiozące zdobyte materiały

Patapon 3 Edytuj

W tej części klasyczne Kibapony są tylko wspominane. Zamiast Kibaponów pojawiają się nowe klasy, podobne od nich. Podstawową z nich jest Kibadda, zdobywana po ulepszeniu Yaridy do 3 poziomu. Ulepszając go do 8 poziomu odblokowujemy także Pyokoridera. Mrocznym Bohaterem typu Kibapona jest Żarcioczułek.

Ekwipunek Edytuj

  • Lance, Halabardy
  • Włócznie (tylko w Patapon 3)
  • Hełmy
  • Konie
  • Tarcze (tylko Kibadda w Patapon 3)

Powiązane klasy Edytuj

Klasy w Patapon 3 odpowiadające Yariponowi:

Kibadda bg

Kibadda - podstawowy Kibapon w Patapon 3

Kibadda Edytuj

Odpowiednik Kibapona z Patapon 3. Jest bardzo podobny do jego podstawowej wersji z Patapon 2. Jednak, w przeciwieństwie do niego, posiada on tarczę, która pozwala unikać wielu ataków wroga, na które na linii frontu jest bardzo narażony, a także tworzyć więcej różnych kombinacje broni, potrafiących nawet zwiększać jego atak.

Pyokorider bg

Pyokorider - drugi Kibapon w Patapon 3

Pyokorider Edytuj

Ulepszona forma Kibaddy rodzaju Pyopyo. Jest od niego o wiele szybszy, jednak nie posiada tarczy. Jego umiejętności jeszcze bardziej zwiększają jego szybkość lub wspierają Patapony jeżdżące na koniu lub rydwanie. Możliwości tej klasy jeszcze bardziej rozszerza zdolność używania koni bojowych, będących znacznie silniejszymi od zwykłych.

Buzzcrave bg

Żarcioczułek (Mroczny Bohater)

Żarcioczułek Edytuj

Mroczny Bohater, należący do Arcybiesa Powściągliwości. Jest połączeniem dwóch klas Kibapona z Patapon 3: Kibaddy i Pyokoridera. Dużą przewagą nad nimi jest możliwość używania pik, której żaden z innych Kibaponów nie ma. Posiada także unikatowe umiejętności pozwalające między innymi przywoływać ogniste muchy.

Inne plemiona Edytuj

Wśród wrogich plemion zdarzają się jednostki klasy Kibapon. Są one jednak nazywane inaczej (zwykle od "Kiba" oraz końcówki nazwy ich rasy):

Tryb bohatera: Niszczyciel Edytuj

Kibapon emblem

Symbol Trybu Bohatera Kibapona

W Trybie Herosa nasz Heros przez chwilę się spręża, po czym zaczyna szarżować przed siebie, wytwarzając pioruny przed czubkiem broni, zadając w krótkim czasie wysokie obrażenia. Niestety, w tym Trybie Herosa najbardziej wysuwa się dalej do przodu, zatem jest wtedy bardzo narażony na otrzymanie obrażeń.

W Patapon 3 tryb bohatera Kibaddy nie zmienił się zbytnio, w przeciwieństwie do Pyokoridera, który w trybie bohatera tworzy swoją kopię, która atakuje wrogów, a następnie znika. Pozwala mu to pozostać na tyłach i nie otrzymywać obrażeń, jednak kopia zadaje znacznie mniejsze obrażenia niż sam bohater.

Postacie Edytuj

Napotykamy kilka postaci klasy Kibapona (za wyjątkiem HerosaUberherosa, Tona i Mrocznego, którzy potrafią zmieniać klasę):

Spiderton bg

Spiderton Edytuj

Scorpiton jest zigotońskim generałem, służącym Królowej Kharmie. Oddał on swoją duszę królowi demonów, Gorlowi, przez co zyskał swoją siłę. Nie wiadomo, czy przed tym był znaczącym oficerem, czy też awansowany w zamian za swoją duszę.

Silba Edytuj

Silba komu

Komupon pojawiający się w Patapon 2. Jest pierwszym zdobywanym przez nas Komuponem oprócz trzech podstawowych .Jest raczej słaby, jednak widocznie od nich lepszy. Uwalniamy go z Bitewnego Jaja Dodongi.

Ladodon Edytuj

Ladodon komu

Kolejny Komupon, którego uwalniamy z jaja Pharamatary. Nie jest zbyt silny, ale często wchodzi w Tryb bohatera. Jego celem jest przede wszystkim atak. Jak pisał o nim patapoński kronikarz: "Ubrany w szkarłatną zbroję, krzyczy, gdy go tylko zobaczysz, atak! Atak! Nie odwracać się! Atakować!". Używa więc ogniowej broni oraz maski. W czasie walki będzie szybko szarżował na wroga, podpalał go i dopiero wtedy odchodził na bezpieczną odległość.

Magmag Edytuj

Magmag komu

Następny Komupon, możemy go uwolnić z jaja Karmen Gate. Jest dosyć silny. Pomimo, że jego uzbrojenie mogłoby wskazywać, że jego atak opiera się głównie na błyskawicach, to jednak umie on przyzwać magię lodu i zamrażać wrogów. Widać, że jest doświadczonym i wytrwałym wojownikiem po jego rzadkim i trudnym do zdobycia uzbrojeniu i rozwiniętym Rareponie.

Jednostki Pataponów
Drzewko włóczników YariponKibaponToripon
Drzewko tarczowników TateponDekaponRobopon
Drzewko łuczników YumiponMegaponMahopon
Pozostałe HataponHeros