Patapedia

I grabbed Aqua’s cheeks with both hands, my face was still ruminating on the condition of our most regular regulars, sir, I fully expect that the high-and-mighty ruler of a convincing reason.

CZYTAJ WIĘCEJ

Patapedia
Advertisement
Mahopon
Mahopon..png
Klasa podstawowa Yumipon
Klasy w Patapon 3 Pingrek, Oohoroc
Podstawowy ekwipunek Laski
Wytrzymałość Niska
Siła ataku Bardzo wysoka
Szybkość Średnia
Występowanie Patapon 2, Patapon 3

Mahopon to klasa, walcząca używając magii. Pochodzi od Yumipona. Występuje w grze Patapon 2 i jako typ klasy w Patapon 3.

Opis[]

Machając swoją magiczną różdżką, Mahopony potrafią przywołać różne magiczne zaklęcia.

Ich magia zależy od tego, jakiej używają różdżki, przez co potrafią wszystko: od ataków obszarowych do uzdrawiania siebie.

Jednak, jeśli nie posiadają potężnych różdżek, nie potrafią zrobić nic naprawdę pożytecznego.

Są one nową nadzieją dla Patapońskiej armii.
  — Wskazówka o Mahoponach 

Jest to klasa posługująca się laskami. Walczy z dystansu używając swojej magicznej broni. Atakuje różnego rodzaju magicznymi pociskami i czarami które zależą od broni, którą aktualnie się posługuje. Jego ataki mogą być oparte na ogniu, lodzie lub błyskawicach. Pozwala to na wykorzystywanie Mahoponów w wielu różnych sytuacjach i na wiele różnych sposobów. Niektóre Mahopony potrafią także leczyć swoich sojuszników w czasie walki.

Wygląd[]

Mahopon nosi charakterystyczne buty, które możemy zmienić wraz z innym ekwipunkiem. Jeśli nie posiada Rarepona, ma wtedy zamiast niego kapelusz w białe kropki i pół gwiazdy na czubku. Pod szerokim rondem kapelusza znajdują się kolczyki w kształcie gwiazd.

Odblokowywanie[]

Opowieść o legendarnym bohaterze, o Magu Mahoponie. Jego sekretne moce ściągają niebiański gniew, zalewając wrogów ulewnymi deszczami i błyskawicami.
  — Treść pamięci Mahopona 

Oddział Mahoponów z Herosem na czele

Patapon 2[]

W tej części Pamięć Mahopona jest ukryta w Pamięci Yumipona. Odnajdujemy ją ulepszając Yumipona do Rarepona Koppen.

Do tworzenia i ulepszania Rareponów Mahoponów w tej części potrzebne są Ka-ching i następujące materiały:

  • Nasiona
  • Mikstury
  • Stopy metali (od 2 poziomu)
  • Warzywa (od 5 poziomu)

Patapon 3[]

W tej części klasyczne Mahopony są tylko wspominane. Zamiast Mahoponów pojawiają się nowe klasy, pochodzące od nich. Są to Oohoroc i Pingrek.

Pingreka zdobywa się ulepszając Yumiyachę do 5 poziomu.

Oohoroca zdobywa się ulepszając Pingreka i Yumiyachę do 8 poziomu.

Powiązane klasy[]

Klasy w Patapon 3 odpowiadające Mahoponowi:

Oohoroc - Mahopon z Patapon 3

Oohoroc[]

Oohoroc jest bezpośrednim odpowiednikiem Mahopona w Patapon 3, jednak jego możliwości zostały znacznie rozbudowane. Oprócz mocy lodu, ognia i błyskawic, zyskuje możliwość ataku światłem i trucizną, a nawet może przywołać magiczne miecze, które zaczną atakować wrogów. Jego ataki zależą nie tylko od broni, ale także od zdobytych umiejętności.

Pingrek - kolejny Mahopon

Pingrek[]

W przeciwieństwie do poprzednika, Pingrek koncentruje swoją siłę na uzdrawianiu. Oprócz tego potrafi bronić sojuszników, tworząc magiczne tarcze, chronić przed efektami statusu oraz zamrażać wrogów i blokować ich przez lodowe zapory. Nie potrafi jednak zadawać obrażeń, co jest jego bardzo dużą wadą. Nie jest więc zbyt często wykorzystywany w trakcie walki.

Ekwipunek[]

  • Laski, berła
  • Hełmy (tylko w Patapon 3)
  • Buty

Tryb bohatera[]

Symbol Trybu Bohatera Mahopona

Mahopon jako Wakapon w Trybie Bohatera zrzuca meteoryty, które spadają na różne miejsca mapy na odległość nie większą niż długość ekranu od bohatera. Zdolność ta jest szczególnie przydatna podczas walki z dużymi fortyfikacjami (np. Brama Sokshi).

W Patapon 3, jako Uberhero, Oohoroc ma podobny atak, lecz meteoryty spadają szybciej, pod większym kątem i wybuchają. Pingrek natomiast tworzy Leczniczy Zamek, który uzdrawia siebie i swych kompanów.

Czary[]

Pingrek w Trybie Bohatera

Czary Mahoponów zależą od ich ekwipunku. Oto kilka z nich:

Magiczna strzała[]

Mahopon strzela rykoszetującym, jasnozielonym pociskiem. Jest to słaby, podstawowy atak, który jest dobry na małe grupy przeciwników.

Lodowa kula[]

Mahopon rzuca lodową kulą w kształcie łzy, która zamraża przeciwników. Nie jest to najpotężniejszy atak, jednak kula rykoszetuje i potrafi zamrozić wielu przeciwników naraz.

Pingrek - kolejny mag.

Ognista kula[]

Tworzy ognistą kulę, która po dotknięciu czegoś wybucha i rozdziela się na pięć małych płomyków. Czar silnie podpala i jest świetny na grupy przeciwników.

Grom[]

Nad najbliższą przeszkodą widać kulkę światła, z której zlatuje piorun oszałamiający przeciwników. Jest to świetny atak na jednego silnego przeciwnika.

Naładowany atak[]

Na niebie pojawia się kula światła, z której wylatuje wielki, rozgałęziony piorun. Używa go Hukmen - karmeński generał. Jest to najlepszy atak na wielu przeciwników.

Oczyszczenie[]

Pod naszą armią pojawiają się niebieskie gwiazdki, które oczyszczają ze wszystkich efektów statusu oprócz ciosu krytycznego. Jest to bardzo uniwersalny atak, ponieważ Mahopony używają go zarówno przy obronie jak i ataku.

Uleczenie[]

Zielona aura pojawia się dokoła każdego Patapona, która uzdrawia każdego z nich. Oprócz tego przed nimi pojawiają się tarcze, które ignorują obrażenia.

Postacie[]

Hukmen

Napotykamy niewiele postaci klasy Mahopona (za wyjątkiem HerosaUberherosa i Kana, którym można zmieniać klasę):

Hukmen[]

Karmeński generał. Jest najsilniejszym z 3 generałów. Ma nawet swój własny specjalny atak, niespotykany nigdzie indziej.

Rantan

Rantan[]

Komupon, pojawiający się w Patapon 2. Uwalniamy go z Bitewnego Jaja Zaknela. Pełni rolę healera, nie może zadawać obrażeń.

Prati

Prati[]

Drugi Komupon, zdobywany z jaja Kacchindongi. Jest naprawdę silnym Komuponem.

Ciekawostki[]

  • Mahopon jest jedną z klas w Patapon 2, która przyjmując w swoje szeregi Nie-Rarepona daje mu możliwość zmiany wyglądu wraz z poziomem.
Jednostki Pataponów
Drzewko włóczników YariponKibaponToripon
Drzewko tarczowników TateponDekaponRobopon
Drzewko łuczników YumiponMegaponMahopon
Pozostałe HataponHeros
Advertisement