Mahopon
Mahopon.
Klasa podstawowa Yumipon
Klasy w Patapon 3 Pingrek, Oohoroc
Podstawowy ekwipunek Laski
Wytrzymałość Niska
Siła ataku Bardzo wysoka
Szybkość Średnia
Występowanie Patapon 2, Patapon 3

Mahopon to klasa, walcząca używając magii. Pochodzi od Yumipona. Występuje w grze Patapon 2 i jako typ klasy w Patapon 3.

Opis Edytuj

Machając swoją magiczną różdżką, Mahopony potrafią przywołać różne magiczne zaklęcia.

Ich magia zależy od tego, jakiej używają różdżki, przez co potrafią wszystko: od ataków obszarowych do uzdrawiania siebie.

Jednak, jeśli nie posiadają potężnych różdżek, nie potrafią zrobić nic naprawdę pożytecznego.

Są one nową nadzieją dla Patapońskiej armii.
  — Wskazówka o Mahoponach 

Jest to klasa posługująca się laskami. Walczy z dystansu używając swojej magicznej broni. Atakuje różnego rodzaju magicznymi pociskami i czarami które zależą od broni, którą aktualnie się posługuje. Jego ataki mogą być oparte na ogniu, lodzie lub błyskawicach. Pozwala to na wykorzystywanie Mahoponów w wielu różnych sytuacjach i na wiele różnych sposobów. Niektóre Mahopony potrafią także leczyć swoich sojuszników w czasie walki.

Wygląd Edytuj

Mahopon nosi charakterystyczne buty, które możemy zmienić wraz z innym ekwipunkiem. Jeśli nie posiada Rarepona, ma wtedy zamiast niego kapelusz w białe kropki i pół gwiazdy na czubku. Pod szerokim rondem kapelusza znajdują się kolczyki w kształcie gwiazd.

Odblokowywanie Edytuj

Opowieść o legendarnym bohaterze, o Magu Mahoponie. Jego sekretne moce ściągają niebiański gniew, zalewając wrogów ulewnymi deszczami i błyskawicami.
  — Treść pamięci Mahopona 

Mahopons and Hero

Oddział Mahoponów z Herosem na czele

Patapon 2 Edytuj

W tej części Pamięć Mahopona jest ukryta w Pamięci Yumipona. Odnajdujemy ją ulepszając Yumipona do Rarepona Koppen.

Do tworzenia i ulepszania Rareponów Mahoponów w tej części potrzebne są Ka-ching i następujące materiały:

  • Nasiona
  • Mikstury
  • Stopy metali (od 2 poziomu)
  • Warzywa (od 5 poziomu)

Patapon 3 Edytuj

W tej części klasyczne Mahopony są tylko wspominane. Zamiast Mahoponów pojawiają się nowe klasy, pochodzące od nich. Są to Oohoroc i Pingrek.

Pingreka zdobywa się ulepszając Yumiyachę do 5 poziomu.

Oohoroca zdobywa się ulepszając Pingreka i Yumiyachę do 8 poziomu.

Powiązane klasy Edytuj

Klasy w Patapon 3 odpowiadające Mahoponowi:

Oohoroc bg

Oohoroc - Mahopon z Patapon 3

Oohoroc Edytuj

Oohoroc jest bezpośrednim odpowiednikiem Mahopona w Patapon 3, jednak jego możliwości zostały znacznie rozbudowane. Oprócz mocy lodu, ognia i błyskawic, zyskuje możliwość ataku światłem i trucizną, a nawet może przywołać magiczne miecze, które zaczną atakować wrogów. Jego ataki zależą nie tylko od broni, ale także od zdobytych umiejętności.

Pingrek bg

Pingrek - kolejny Mahopon

Pingrek Edytuj

W przeciwieństwie do poprzednika, Pingrek koncentruje swoją siłę na uzdrawianiu. Oprócz tego potrafi bronić sojuszników, tworząc magiczne tarcze, chronić przed efektami statusu oraz zamrażać wrogów i blokować ich przez lodowe zapory. Nie potrafi jednak zadawać obrażeń, co jest jego bardzo dużą wadą. Nie jest więc zbyt często wykorzystywany w trakcie walki.

Ekwipunek Edytuj

  • Laski, berła
  • Hełmy (tylko w Patapon 3)
  • Buty

Tryb bohatera Edytuj

Mahopon emblem

Symbol Trybu Bohatera Mahopona

Mahopon jako Wakapon w Trybie Bohatera zrzuca meteoryty, które spadają na różne miejsca mapy na odległość nie większą niż długość ekranu od bohatera. Zdolność ta jest szczególnie przydatna podczas walki z dużymi fortyfikacjami (np. Brama Sokshi).

W Patapon 3, jako Uberhero, Oohoroc ma podobny atak, lecz meteoryty spadają szybciej, pod większym kątem i wybuchają. Pingrek natomiast tworzy Leczniczy Zamek, który uzdrawia siebie i swych kompanów.

Czary Edytuj

Pingrek HM

Pingrek w Trybie Bohatera

Czary Mahoponów zależą od ich ekwipunku. Oto kilka z nich:

Magiczna strzała Edytuj

Mahopon strzela rykoszetującym, jasnozielonym pociskiem. Jest to słaby, podstawowy atak, który jest dobry na małe grupy przeciwników.

Lodowa kula Edytuj

Mahopon rzuca lodową kulą w kształcie łzy, która zamraża przeciwników. Nie jest to najpotężniejszy atak, jednak kula rykoszetuje i potrafi zamrozić wielu przeciwników naraz.

Pingrek osłona

Pingrek - kolejny mag.

Ognista kula Edytuj

Tworzy ognistą kulę, która po dotknięciu czegoś wybucha i rozdziela się na pięć małych płomyków. Czar silnie podpala i jest świetny na grupy przeciwników.

Grom Edytuj

Nad najbliższą przeszkodą widać kulkę światła, z której zlatuje piorun oszałamiający przeciwników. Jest to świetny atak na jednego silnego przeciwnika.

Naładowany atak Edytuj

Na niebie pojawia się kula światła, z której wylatuje wielki, rozgałęziony piorun. Używa go Hukmen - karmeński generał. Jest to najlepszy atak na wielu przeciwników.

Oczyszczenie Edytuj

Pod naszą armią pojawiają się niebieskie gwiazdki, które oczyszczają ze wszystkich efektów statusu oprócz ciosu krytycznego. Jest to bardzo uniwersalny atak, ponieważ Mahopony używają go zarówno przy obronie jak i ataku.

Uleczenie Edytuj

Zielona aura pojawia się dokoła każdego Patapona, która uzdrawia każdego z nich. Oprócz tego przed nimi pojawiają się tarcze, które ignorują obrażenia.

Postacie Edytuj

Hukmen

Hukmen

Napotykamy niewiele postaci klasy Mahopona (za wyjątkiem HerosaUberherosa i Kana, którym można zmieniać klasę):

Hukmen Edytuj

Karmeński generał. Jest najsilniejszym z 3 generałów. Ma nawet swój własny specjalny atak, niespotykany nigdzie indziej.

Rantan komu

Rantan

Rantan Edytuj

Komupon, pojawiający się w Patapon 2. Uwalniamy go z Bitewnego Jaja Zaknela. Pełni rolę healera, nie może zadawać obrażeń.

Prati komu

Prati

Prati Edytuj

Drugi Komupon, zdobywany z jaja Kacchindongi. Jest naprawdę silnym Komuponem.

Ciekawostki Edytuj

  • Mahopon jest jedną z klas w Patapon 2, która przyjmując w swoje szeregi Nie-Rarepona daje mu możliwość zmiany wyglądu wraz z poziomem.
Jednostki Pataponów
Drzewko włóczników YariponKibaponToripon
Drzewko tarczowników TateponDekaponRobopon
Drzewko łuczników YumiponMegaponMahopon
Pozostałe HataponHeros
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.