Patapedia
Advertisement

Mochichi (zwany też Motiti lub Mocchichi) jest zwierzęciem łownym pojawającym się we wszystkich grach z trylogii "Patapon".

Mochichi na pustyni

Grupka śpiących Mochichi

Opis

Upoluj szybko biegające ptaki Mocchichi. Mocchichi mają dobrze rozwinięty zmysł węchu, zatem nie powinieneś nachodzić ich przy wietrze w plecy. Bądź cierpliwy, zaczekaj z ChakaChaka. Kiedy złapiesz wiatr, użyj PonPon i miej je w zasięgu włóczni Yariponów!
  — Wskazówka o Mochichi z "Patapon 2" 

Natura

Mochichi to ptak, który pokrojami ciała przypomina czaplę lub strusia, ewentualnie emu. Gdy nas nie widzi śpi, przypominając wówczas kulkę z trzema piórkami. Możliwe, że chowa głowę w piasek niczym stereotypowo struś, ale także, że trzyma ją pod skrzydłem. Gdy podejdziemy, lub zaatakujemy, ten wstanie, zaświergota i ucieknie (w Patapon 3 także splunie flegmą, która zada niskie obrażenia i wprowadzi lekko w zachwianie). Występuje bardzo pospolicie- obok Kacheeka jest podstawowym zwierzęciem łownym, lecz wyrzuca lepsze od niego mięso, poziomu drugiego. Jego rzadszymi krewniakami są Motsitsi i Momoti. Ma też innych krewniaków- są nimi olbrzymie ptaszyska, zwaneMochichichi i Fenicchi. Jak można się domyślić- Mochichi lubią z wzajemnością swych dużych krewniaków.

Mochichi uciekający przed łowcami

Występowanie

W Patapon Mochichi występują na każdym polowaniu, czasem zależnie od pogody. W Patapon 2 występują na każdym polowaniu niezależnie od pogody, a także- co niezwykłe- podczas jednej z walk z bossem. W Patapon 3 pojawiają się na misji Naprzód! Atak!, gdzie spotykamy wyłącznie agresywne osobniki atakujące nas flegmą. W DLC pojawiają się na misji Wyzwanie: Perfekcyjny Marsz

Śpiący Mochichi

Polowanie

Mochichi są w "Patapon" określone jako najtrudniejsze stworzenia do upolowania. Śpią spokojnie, a gdy my podejdziemy, od razu po zorientowaniu się w sytuacji uciekną. Do polowania na nie bezsensowne jest zabierania Kibaponów, Toriponów oraz klas typu Tatepon. Do polowania na nie należy zabrać klasyczne Yumipony, Yaripony, w dwójce mogą być też Mahopony. Gdy jakiegoś zobaczymy, należy z daleka, bez budzenia go (najlepiej z wiatrem) zaatakować i zasypać go gradem pocisków. Ucieka na dużą odległość, lecz nie tak dużą jak Rapappa.

Mochichi obudzony ze snu

Łupy

Mochichi nie dają zbyt bogatych łupów- występują pospolicie, zatem zdobycze też są pospolite. Możemy natomiast zebrać takich łupów dość dużo. Zwykle dają materiały, czasem Ka-Ching. W "Patapon 3" zamiast materiałów dają skrzynie poziomu pierwszego.

Mochichi w "Patapon 3" (po prawej plujący kulkami)

  • Ka-Ching
  • (W "Patapon") Drewniana Gałąż (Wood Branch, drewno poziomu pierwszego)
  • (W "Patapon" i "Patapon 2") Miękkie Mięso (Tender Meat, mięso poziomu drugiego)

    Mochichi wprowadzony w zachwianie

  • (W "Patapon 2) Kość Mudada (Mudada Bone, kość poziomu pierwszego)
  • (W "Patapon 2", rzadko) Kość Gashirin (Gashirin Bone
  • kość poziomu drugiego)
  • (W "Patapon 2") Skóra Berara (Berara Hide, skóra poziomu pierwszego)
  • (W "Patapon 3") Skrzynie żelazne i drewniane (poziomu pierwszego)
Zwierzęta w grach Patapon
Rodzina Mochichi MochichiMotchichiMotsitsiMomoti
Rodzina Babatto BabattoZubattoDobatto
Używające kamuflażu Kacheek ParcheekPoocheekGancheekPicheek
Pozostałe KacheekUji