FANDOM

Robopon
Robopon
Klasa podstawowa Tatepon
Klasy w Patapon 3 Destrobo, Bowmunk, Wściekłowilk
Ekwipunek Rękawice
Wytrzymałość Średnia
Siła ataku Wysoka
Szybkość Średna
Występowanie Patapon 2, Patapon 3

Robopon to klasa, walcząca z użyciem rękawic. Pochodzi od Tatepona. Występuje w grze Patapon 2 oraz jako typ klasy w Patapon 3.

Robopon wskazówka

Wskazówka o Roboponach

Oddział Roboponów

Przykładowy oddział Roboponów

Opis Edytuj

Roboponi są wojownikami o jakoś zrobotyzowanych w procesie ewolucji rękach.

Mogą rozjechać swoich wrogów oboma rękami, o ile tylko mają jakiś efektywny ekwipunek!

Ich obrona jest słabsza niż Tateponów, ale ich moc niszczenia struktur jest niewiarygodna. Są oni dumą destruktorów Patapońskiej armii.
  — Treść wskazówki o Roboponach 
Jest to najbardziej ofensywna klasa pochodząca od Tatepona w Patapon 2. Cechuje się dość wysokimi zadawanymi obrażeniami (potrafi dorównać Kibaponom) i przyzwoitą wytrzymałością (choć nie są tak dobrymi obrońcami jak Dekapony). Jego główną zaletą jest olbrzymia siła przeciw budowlom (jeszcze wyższa niż u Dekaponów), którym zadaje znacznie zwiększone obrażenia. Ponadto dysponuje bardzo dużymi szansami wprowadzenia atakowanego przeciwnika w Zachwianie. Jego naładowany atak zadaje niewyobrażalne obrażenia. Może kombinować swoje bronie, dzięki czemu będzie władał jednocześnie kilkoma Efektami Statusu. 
Pamięć Robopona

Pamięć Robopona

Odblokowanie Edytuj

Opowieść o legendarnym bohaterze, Błyskawicznym Wojowniku Roboponie. Nieustraszony woj, używa on swych masywnych pięści aby rozbijać całe oddziały wrogów.
  — Treść pamięci Robopona 

Patapon 2 Edytuj

Pamięć Robopona jest ukryta w Pamięci Tatepona. Odnajdujemy ją ulepszając Tatepona do Rarepona Kanokko.

Do tworzenia i ulepszania Rareponów Dekaponów w tej części potrzebne są Ka-ching i następujące materiały:

  • Stopy metali
  • Skóry
  • Warzywa (od 2 poziomu)
  • Mikstury (od 5 poziomu)

Patapon 3 Edytuj

W tej części klasyczne Robopony są tylko wspominane. Zamiast Roboponów pojawiają się Destrobo, zdobywana po ulepszeniu Taterazaya (Tatepona) do 5 poziomu. Pozostałe klasy typu Robopon w Patapon 3 to: Bowmunk oraz Mroczny Bohater Wściekłowilk.

Powiązane klasy Edytuj

Destrobo bg

Destrobo - Robopon w Patapon 3

Klasy w Patapon 3 odpowiadające Roboponowi:

Destrobo Edytuj

Główny zwierzchnik stylu walki Robopona, od którego nie różni się praktycznie niczym. Odblokowany zostaje gdy Taterazay osiągnie poziom 5. Jeszcze bardziej specjalizuje się w niszczeniu budowli.

Bowmunk bg

Bowmunk - drugi Robopon w Patapon 3

Bowmunk Edytuj

Bardzo odmienna klasa, choć pochodzi od klasy ofensywnej, lepiej sprawdza się jako obrońca. Nie jest ani specjalne wytrzymały, ani nie zadaje bardzo wysokich obrażeń. Potrafi jednak wzmacniać sojusznicze budowle, oraz osłaniać i uzdrawiać sojuszników. Odblokowany on zostaje gdy Taterazay i Guardira osiagną razem poziom 10.

Ragewolf bg

Wściekłowilk - Mroczny Bohater typu Robopona

Wściekłowilk Edytuj

Osobna postać, której zdolności w walce różnią się od wszelkich znanych klas. Jest hybrydą dwóch poprzednich; jego wytrzymałość i siła ataku są podobne do Destrobo, a jego umiejętności uzdrawiania są podobne do Bowmunka. Różni się też używanym ekwipunkiem - potrafi dobywać szponów, niedostępnych w rozgrywce nie-mrocznymi Bohaterami. Jest lepszy do zabijania jednostek niż do niszczenia budowli.

Inne plemionaEdytuj

Wśród wrogich wojsk jednostki klasy Robopon widywane są tylko u Karmenów. Karmena takiej klasy nazywa się "Robomen" (polączenie słów "Robopon" i "Karmen").

Wśród pozostałych plemion: Zigotonów, Akumaponów oraz Kościulców Robopony nie występują.

EkwipunekEdytuj

  • Rękawice
  • Hełmy

Tryb bohatera: Uderzenie Tornada Edytuj

Robopon emblem

Symbol Trybu Bohatera Robopona

Tryb Herosa Robopon

Robopon w Trybie Herosa

Naładowany atak Robomena

Robomen (Karmeński Robopon) wykonujący Naładowany Atak

Naprzemiennie rozkręca oba ramiona i zaczyna okładać przeciwników. Gwarantuje olbrzymie obrażenia wrogim budynkom i rozbije nawet wielkie żelazne ściany.
  — Opis Trybu Herosa Robopona 

Podczas wykonywania tego Trybu Herosa zaczyna on biec naprzód, zadając seryjnie bardzo wysokie obrażenia. Niestety, szarżuje dość powoli. Bardzo efektywne na potężnych przeciwników, takich jak bossowie czy duże fortece.

Naładowany Atak Edytuj

Wykonując Naładowany Atak (kombinację piosenek PonPonChakaChaka-PonPonPataPon) Robopony wbijają dłonie w ziemie i podnoszą pojedyncze głazy, którymi rzucają we wroga. Głazy zadają bardzo wysokie obrażenia i wprowadzają w Zachwianie potężniej niż zwykłe ataki. Jest to bardzo pomocne przeciw jednostkom latającym i grupom przeciwników.
Seren

Seren

Postacie Edytuj

Napotykamy niewiele postaci klasy Robopona (za wyjątkiem Herosa, Uberherosa i China, którym można zmieniać klasę):
Baryun

Baryun

SerenEdytuj

Komupon, pojawiający się w "Patapon 2". Uwalniamy go z Bitewnego Jaja (ang. Battle Egg) Fenicchi'ego. Ma dość niewielką siłę, lecz często wchodzi w tryb Herosa.

BaryunEdytuj

Drugi, dużo potężniejszy Komupon. Uwalniany z Jaja Dettankarmena.

Jednostki Pataponów
Drzewko Włóczników YariponKibaponToripon
Drzewko Tarczowników TateponDekaponRobopon
Drzewko Łuczników YumiponMegaponMahopon
Pozostałe HataponHerosUberheros